DE|EN

sonography course

 

date

Monday, 04.02.2019 bis
Tuesday, 05.02.2019

[info PDF download]

course location  /  Directions

Potsdam Klinikum EVB

Time table

Monitorarm aus Simulationszentrum mitbringen
ich werde ab 8 Uhr da sein (0176-61161890). Gerne können Sie meine Telefonnummer weitergeben.
Am Vortag, Freitag oder früher am 4.2. wäre natürlich ebenfalls möglich. Was ist Ihnen recht?
Die Veranstaltung beginnt an beiden Tagen um 9:00 Uhr - allerdings mit einem Vortrag und endet um 15:00 Uhr. Der Simulator wird nicht vor 10:00 Uhr zum Einsatz kommen.

Die Kurse finden im Simulationszentrum in der Villa Bergmann (Berlinerstraße 72) statt - genau! Ich versuche das Tor offen zu halten für einen komplikationslosen Transport.

Den Monitorarm bringe ich mit.

registration and info

Susanne Kanter 0176-61161890

Other Courses

Description

Monitorarm aus Simulationszentrum mitbringen
ich werde ab 8 Uhr da sein (0176-61161890). Gerne können Sie meine Telefonnummer weitergeben.
Am Vortag, Freitag oder früher am 4.2. wäre natürlich ebenfalls möglich. Was ist Ihnen recht?
Die Veranstaltung beginnt an beiden Tagen um 9:00 Uhr - allerdings mit einem Vortrag und endet um 15:00 Uhr. Der Simulator wird nicht vor 10:00 Uhr zum Einsatz kommen.

Die Kurse finden im Simulationszentrum in der Villa Bergmann (Berlinerstraße 72) statt - genau! Ich versuche das Tor offen zu halten für einen komplikationslosen Transport.

Den Monitorarm bringe ich mit.


Collection of available clinical data for hands-on training course with Schallware simulator, manikin and dummy probe

Red bars show acquired areas of patient. Red arrows equate to intercostal fan volumes.
Cases were acquired for example with convex, linear probe, in color doppler modus and maybe at several dates. You can open details and browse image list of regions of interest (ROIs), which are supported by simulator as you can be led automatically to these structures (bubble in space).

namelocationkeywordstechnologyprobe
Patient 41Acute splenic rupture and necrotizing pancreatitis (tail), intraperitoneal bleedingconvexDetails
Patient 53Caval thrombus, renal cell carcinoma RCC (left), liver metastasesconvexDetails
Patient 77Mechanical small bowel ileusconvexDetails
Patient 91Severe steatohepatitis, Asc.-Decompensation, HCCconvexDetails
Patient 92Acute cholecystitis with lithiasis, detritus, fatty liverconvexDetails
Patient 97Pancreatic pseudocyst, cholecystolithiasis, hydronephrosis, right ureteral occlusion, parapelvic cystsconvexDetails
Patient 98Marfan syndrome, HTX, aortic aneurysm, aortic dissectionconvex, colorDetails
Patient 100DLT, NHL Liver, infiltrated intestine, bilateral pleural effusion, gallbladder wall edema (hypalbuminemia)convexDetails
Patient 115Right pleural effusionconvexDetails
Patient 116Left pleural effusionconvexDetails
Patient 118Liver cysts, M.Crohn, Adenomyomatosis, cholecystolith., nephrolith., stenosis of ileoc. anastomosisconvex, linearDetails
Patient 124Hepatic hemangioma, cholecystolithiasis, dilated CBD, ureteral stenosisconvexDetails
Patient 125Free fluid, renal cysts, arteriosclerosisconvexDetails
Patient 126Acute appendicitisconvex, linearDetails
Patient 131Infrarenal aortic aneurysmconvex, colorDetails
Patient 151Hepatic Echinococcus alveolaris, dilated hepatici, purulent peritonitisconvexDetails
Patient 157Thrombosis of V.cava, Aneurysmconvex, linear, colorDetails

Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.